مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

فرار سرمایه از ETFهای بیت‌ کوین شدت گرفت؛ پنجمین روز خروج متوالی ثبت شد

جریان سرمایه در صندوق‌های ETF ارز دیجیتال در روز چهارشنبه ۳ تیر با افت شدیدی مواجه شد و صندوق‌های بیت کوین پنجمین روز پیاپی خروج سرمایه را با رقم ۴۶۹.۰۸ میلیون دلار پشت سر گذاشتند.

این بزرگ‌ترین خروج نقدینگی از تاریخ ۲ ژوئن تاکنون محسوب می‌شود که نشان‌دهنده سرد شدن سریع احساسات معامله‌گران نسبت به محصولات سرمایه‌گذاری بزرگ بازار است.

در این میان، صندوق IBIT شرکت بلک راک (Blackrock) با خروج ۲۳۹.۲۹ میلیون دلار، بیشترین سهم را در این روند نزولی داشت. مجموع خروج سرمایه از این صندوق طی سه روز معاملاتی اخیر به ۵۹۳ میلیون دلار رسیده است. علاوه بر بلک راک، صندوق FBTC شرکت فیدلیتی (Fidelity) با ۱۲۰.۸۱ میلیون دلار و صندوق GBTC شرکت گری اسکیل (Grayscale) با ۵۴.۳۴ میلیون دلار خروج نقدینگی، فشار فروش در بازار را تقویت کردند.

تداوم فشار فروش بر اتریوم و درخشش محدود ریپل

صندوق‌های ETF اتریوم نیز وضعیت مشابهی داشتند و شاهد خروج ۳۰.۲۴ میلیون دلار سرمایه بودند. در این بخش، صندوق FETH شرکت فیدلیتی با ۱۵.۶۹ میلیون دلار خروج نقدینگی در صدر بود و هیچ‌یک از صندوق‌های این دسته موفق به جذب سرمایه جدید نشدند. ارزش کل دارایی‌های خالص در صندوق‌های اتریوم به ۸.۴۸ میلیارد دلار کاهش یافت.

جایگاه متفاوت ریپل در بازار معاملاتی

برخلاف روند کلی بازار، ریپل تنها نقطه روشن گزارش‌های اخیر بود. صندوق‌های ETF متعلق به این ارز دیجیتال موفق شدند ۲.۰۵ میلیون دلار سرمایه جدید جذب کنند که تمام این مبلغ از طریق صندوق GXRP شرکت گری اسکیل وارد بازار شد. در همین حال، صندوق‌های سولانا و HYPE فعالیت معاملاتی خاصی را ثبت نکردند و در وضعیت سکون باقی ماندند.