شبکه بیس از کار افتاد؛ تولید بلاکها بیش از دو ساعت متوقف شد
شبکه بیس (Base)، راهکار لایه دوم اتریوم که توسط صرافی کوین بیس (Coinbase) توسعه یافته است، روز پنجشنبه ۴ تیر به دلیل بروز مشکل در فرآیند تولید بلاک، بیش از دو ساعت از دسترس خارج شد.
این اختلال تنها چند ساعت پیش از اجرای یک ارتقای برنامهریزی شده در این شبکه به وقوع پیوست. تیم توسعهدهنده به سرعت اعلام کرد که داراییهای کاربران در امنیت کامل قرار دارد و تلاش برای رفع مشکل اجماع آغاز شده است.
تیم توسعهدهنده بیس در شبکه اجتماعی ایکس گفت:
شبکه اصلی بیس در حال حاضر متوقف شده است؛ زیرا تیم روی مشکلی در تولید بلاک کار میکند. تمامی سرمایهها ایمن هستند و پس از رفع مشکل، بهروزرسانیهای بعدی را ارائه خواهیم داد.
علت توقف شبکه و وضعیت بازیابی
طبق گزارشهای منتشر شده در صفحه وضعیت شبکه، تیم فنی یک مشکل در اجماع شبکه را شناسایی کرد که منجر به توالی یک بلاک نامعتبر شده بود؛ این اتفاق از ایجاد بلاکهای جدید جلوگیری کرد. پس از گذشت حدود دو ساعت، فرآیند ترتیبگذاری بلاکها به حالت عادی بازگشت و زیرساختها پس از راهاندازی مجدد نودها تدریجاً همگامسازی شدند. این اولین اختلال جدی در تولید بلاک شبکه بیس طی ۹۰ روز گذشته محسوب میشود، هرچند در ماه مه نیز این شبکه با تأخیر در برداشتها مواجه شده بود.

